Idag fick jag mail ifrån Varberg Falkenberg Sim där banan för VOW (Varberg Open Water) fanns som en bilaga. Det var som ett slag i magen - precis så som jag önskat att jag inte skulle simma, om ni visste hur mycket detta tar emot att göra. Jag är inte rädd för vattnet eller orolig för att det kommer bli jobbigt att simma utan jag tycker det är skitläskigt att jag inte kan se botten! Att det bara kommer vara mörkt, mörkt, mörkt under mig... hua! Men man ska utmana sina rädslor, det är då man växer är det inte så? Hujedamig jag hade mycket hellre hållt ett tal för 200 personer :-/
 
Som Ni ser så startar vi vid Kallbadhuset och simmar sedan 400m längs med piren - det känns helt OK, inte kul men ändå OK. 
Sedan kommer det värsta, 300m rakt ut i havet - det är på denna sträcka som mina hemska tankar kommer, att någon skall ta tag om min fot och dra ner mig i djupet (jag skyller helt och hållet på Stephen King och hans böcker, som jag btw älskar, när jag tänker såhär) Men sedan tänker jag att resterande 300m kommer att gå fort för då vill jag bara i mål :)
 
Jag säger det igen, hujedamig, men jag förlitar mig helt på att vi kommer vara många som simmar så jag kommer "ta rygg" på någon och sedan inte fokusera på någonting annat än just det! Tyvärr tror jag det är som så att min VK partner bangar detta lopp :-/ Hade kännt bättre att simma med någon som man kunde prata med och peppa. Och så stolt jag kommer vara när jag har klarat av det! Välkomna till stranden för att 1. Peppa mig 2. Fota mig i våtdräkt ;-) Starten går kl 16.00 på barnens barnstrand!
 
Wish me luck!
 
VOW 2012, Varbergs klassikern, varberg open water,

1 kommentarer

Lina Johansson

28 Jun 2012 09:11

Sv: Är det idag ???
Lycka till.
Ps. det finns inga hajar eller monster i svenska vatten :)

Kommentera

Publiceras ej