Ja då var det över och gjort :} Det som jag var mest nervös över i hela klassikern - 1000m öppet hav. 
Jag hade tagit semester hela dagen och var egentligen inte nervös innan klockan blev 14 och jag åkte ner för att bekräfta mitt startnummer. Nör jag gick ner till stranden och såg bojen 400m rakt ut i havet så ville jag bara vända och gå hem igen. Istället registrerade jag mig och fick nummer 14 intatuerat med spritpenna på vänster hand (de ville egenligen skriva på kinden, men eeehh, nejtack!). En timme senare var jag nere på stranden igen - denna gång för att simma, jag mötte upp mamma som skulle passa min väska.
 
Jag var helt otroligt nervös, trots att mina fina vänner Linda, Lottis hennes man Benny och Lottis mamma var nere och peppade. Lottis jag älskade din pepp! Kl 16 gick startskottet och jag gick i vattnet. Tack gode gud att jag hade en våtdräkt! 15,5 grader var det och det var svinkallt! Men när jag väl doppat mig och våtdräkten gjot sitt så var det riktigt skönt, när jag simmat ca 300m tyckte jag att jag fick syn på en kollega där framme så jag simmade dit och sedan hade vi följe hela vägen till mål. Som, djupast var det 6 meter men det var fin botten därute, inte alls som jag hade föreställt mig. Solen sken, havet var härligt grönt och jag såg botten och det var bara sand, ingen läskig tång eller annat läbbäckligt :}
 
Vi simmade 1000m på 30 min blankt och det är jag himla nöjd med. Även om Saga och Wille som var med pappan på stranden och hejjade tyckte att det tog jättelång tid för mamma att komma i mål :}
 
 
Redigt nervös inför starten, jovisst hade jag en badmössa med, jag gick all in så att säga =D
varberg open water,

2 kommentarer

Lina Johansson

01 Jul 2012 22:11

Du är grym <3

lottis

02 Jul 2012 11:53

så duktig du var!! finaste! <3

Kommentera

Publiceras ej